dany-sansa

Taht Oyunları, televizyonda kullanılan kostümlerin belki de en otantiklerine sahip ama bu karışık tasarımlardaki detaylar küçük ekrandan dizi izlenirken sıklıkla kaçırılıyor. SCRP ile yapılan yeni bir görüşmede nakkaş Michele Carrager; kıyafetlerdeki detaylardan, Taht Oyunları’nın gardrobunu oluşturmaktan, özellikle de üçüncü sezonda Daenerys’ın giydiği ejderha pulu işlenmiş elbisenin ve Sansa’nın düğün elbisesinin üzerine işlenen semboller ve bu sembollerin gizli anlamları hakkında konuştu.

dany-elbise-2 dany-elbise

Daenerys’ın Ejderha Pullu Elbisesinin Modelini Oluşturmak:

Üçüncü sezonda onun kostümlerinin süslemeleri ile meşgul olmaya başladım. Kıyafetlerindeki tasarımlar ustalıkla yapılan bir nakış ile gelişiyordu ve o güçlenip kudretlenirken bu kumaşlar onun öyküdeki yolculuğunun haritasını daha belirgin hatlar ile çizmeye başladı. Dany’nin ejderhaları ona güç kattıkça kullanılan kumaşlar gelişti, daha gösterişli bir hal aldı.

Sansa’nın Resmî Düğün Kıyafetini Oluşturmak:

Kudretlenirken bu kumaşlar onun öyküdeki yolculuğunun haritasını daha belirgin hatlar ile çizmeye başladı. Dany’nin ejderhaları ona güç kattıkça kullanılan kumaşlar gelişti, daha gösterişli bir hal aldı.

Düğünler gelinler için neşe dolu ve sevinçli olmalıdır, ama ne yazık ki Sansa yapmak istemediği bir evliliğe zorlanarak Lannister Hanesine katıldı. Michelle bu elbisenin, bu incinebilir kollarda; kapanık, kısıtlanmış ve sade olmasını istedi. Süslenmiş bir kuşak da Sansa’nın korsesini saracak ve onun yaşam hikâyesini anlatacaktı.

sansa-elbise sansa-elbise-2

Şüphesiz, biz düğün elbisesinin Cersei ve Lannister Hanedanı tarafından Sansa’ya takdim edileceğini düşündük ve bu yüzden işlenen nakışlar Cersei’nin zihninden geçenler olmalıydı. Onun tarzını yansıtmalıydı. Romantik ya da sevimli değil, kızsı ya da çiçeklerle süslenmiş bir şirinlikte değil ama baskın şekilde bir mesaj vermeliydi: “Artık bizimsin, Sansa.

Düğün kuşağı için, Sansa’nın soyunu belirtmek adına elbisenin bel kısmına Starkların ulukurdu ile Tullylerin balığını yerleştirdik. Öbür tarafa doğru geçtiğimizde de Lannister aslanı, ulukurt ile dalaşıyor üste çıkıyor ve kazanıyordu. Bu Sansa’nın kandırıldığını ve Lannister Hanedanı mensupları tarafından kontrol edilmeye başladığını betimledi. Ortaya da Joffrey’nin soyuna selam olması adına yükselen bir aslan ve geyikten oluşan figürleri kullandık. Enseye doğru geçtiğimizde de Lannister aslanını işleyerek ve bir zamanlar Stark olan bir kızın şimdi nasıl Lannister hâkimiyetine geçtiğini anlatmaya çalıştık.

Kostüm tasarımcısı Michelle Clapton, Fast Company ile yaptığı bir görüşmede diğer bir fikir üzerinde durdu ve karakterlerin nasıl bir evrim geçirdiği hakkında kostümlerin bile büyük ipuçları verebildiğini açıkladı.

“Ben herhangi bir kostüme öylece bakmak için bakılması gerektiğine inanmıyorum, daha doğrusu, onların karakterin bir parçasını olduğunu düşünüyorum. Her işlemesi size bir hikâyeyi anlatıyor. Bunların birer “kostüm” olarak görülmesi çok yanlış ama ne var biliyor muşunuz, aslında tam olarak da böyle görülmeliler. Onlar size aynı zamanda karakter hakkında bir şeyler de açıklamak için varlar.”

Vakıa Michelle, kostüm bölümünde alınan birçok kararın; çok maksatlı olduğunu ama bazen de en iyi fikirlerin kendiliğinden ortaya çıktığını kabul ediyor. Jaime’nin altın eli, Cersei’nin orada gördüğü ve korktuğu deformeyi gizlemek için yaratılmıştı ama onun çoğu kez gözden kaçırılan kişilik özelliklerini yansıttı. “O el Jaime’ye tam oldu. O acımasız, sarkastik (küçümseyici), hissiz bir adam değil. Aslında oldukça ilginçtir ama o, gerçekte oldukça hassas biri. Bu aslında bir yerde çok da hoş.”

Kaynak: http://winteriscoming.net/2014/04/michele-carragher-michelle-clapton-on-the-secret-narratives-in-game-of-thrones-wardrobe/